012 - Teoria literaturii - editie Apostrof
Alcătuit din cinci secţiuni distincte: Curente literare, Figuri de stil, Genuri şi specii literare, Metrică şi prozodie, Structura operei literare, dicţionarul-antologie acoperă toate noţiunile de teorie literară incluse în programa şcolară.
...citește...
013 - Teoria literaturii editie 2009
Ediţia revizuită, definitivă, apărută în 2009, la EDP.
...citește...
014 - Stiinta mortii vol I
Aş fi vrut să scriu o carte despre moarte. Paginile ce urmează sunt impregnate până la destrămare de această dorinţă.
Abstract: The essay expresses the necessity of recovering lucidity regarding the subject of death. The communist interdiction of this theme (it was considered too pessimistic) was interwoven with our habit to hide mo...citește...
015 - Stiinta mortii vol II
Suntem, cred dimpreună cu Lucretius, uniunea dintre gând şi trup. Această uniune dintre materie şi spirit este viaţa în accepţiunea accesibilă omului.
...citește...
016 - Limba stăpâna noastră
Noi, românii, suntem aşa cum suntem şi fiindcă vorbim româneşte. Limba e stăpâna noastră, cum credea Eminescu.
...citește...
017 - Feminitatea limbii române Genosanalize
Limba română este feminină (cu o doză mirabilă de androginie). Lucrurile cele mai importante pentru om şi pentru existenţa sa în lume sunt exprimate de limba română cu substantive feminine. Un rol considerabil îl au în accentuarea acestei trăsături infinitivele lungi.
SUMMARY
The work Feminity of the Romanian Language. Geno...citește...
018 - Despre Locuri si locuire
Am descoperit, de o vreme, că pot lucra după plac cu un detaliu, cu un semn memorativ – dacă îmi fixez suficient de mult privirea interioară pe un obiect sau pe o secvenţă dintr-o întâmplare, ea generează în jur, rând pe rând, celelalte obiecte, apoi alte detalii, sentimente, stări, culori, mirosuri…
...citește...
019 - Despre feminitate moarte și alte eternități
Cărţile mele despre moarte, despre limba română şi despre locuri sunt tot atâtea exerciţii de luciditate. Ca interbelicii, nu vreau să trec prin viaţă purtând cu mine un străin/o străină. Forma eseului-din-fragmente îmi convine – se mulează pe călătoria mea capricioasă şi liberă printre cărţi, întâmplări şi amintiri....citește...